České elektrobusy značky SOR na trase pravidelné linky BB1 a BB2 v pražském BB Centru přepravily již více než jeden milion pasažérů. Linky spojují multifunkční areál BB Centrum se stanicí metra Budějovická a od února loňského roku najely elektrobusy téměř 70 tisíc kilometrů. Nasazení elektrických autobusů do provozu pražské hromadné dopravy je společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA, kterým chtějí přispět ke zlepšení životního prostředí a snížení dopravního hluku v BB Centru a okolí.
Provoz dvou elektrobusů SOR EBN 9,5 byly v rámci bezplatných linek BB1 a BB2 zahájen v únoru 2016. K dnešnímu dni za svého nepřetržitého fungování přepravily již více než milion cestujících a najely přes 70 tisíc kilometrů. Elektrobusy mají velmi tichý chod a k dispozici je i zdarma připojení na síť Wi-Fi. Jeden elektrobus ujede denně v průměru 100 km a během 50 jízd přepraví na 1 800 cestujících.
„V loňském roce jsme provedli průzkum mezi zaměstnanci firem sídlících v BB Centru, který nám zejména slouží jako zpětná vazba a zároveň jako inspirace pro zlepšení. Z průzkumu vyplynula velká spokojenost s dopravní dostupností. Kyvadlové linky od metra C Budějovická využívá kolem 45 % dotazovaných a nadpoloviční většina z nich velmi uvítala zařazení elektrobusů do provozu. Zejména se objevovala kladná hodnocení jejich tichého chodu, čistého prostředí a šetrnosti k životnímu prostředí,“ uvádí Radim Passer, zakladatel a generální ředitel PASSERINVEST GROUP.
„Těší nás jednak velký zájem cestující veřejnosti o elektrobusy na Praze 4 a také skutečnost, že přímo v lokalitě působnosti naší firmy můžeme propagovat elektromobilitu a jít tak příkladem i dalším firmám. Jde o logickou součást našich aktivit v oblasti rozvoje čisté mobility, kdy už více než 7 let cíleně vytváříme podmínky pro růst podílu elektrického pohonu v individuální i veřejné dopravě v ČR. Momentálně nabízíme nejen více než 85 veřejných dobíjecích stanic, z toho 35 rychlodobíjecích, ale i řadu navazujících služebT,“ říká Kamil Čermák, generální ředitel společnosti ČEZ ESCO.
„Oba elektrobusy najely dohromady už 70 865 kilometrů, mezi BB Centrem a Budějovickou jezdí každý pracovní den od rána do večera. Mile nás překvapují svou spolehlivostí i výdrží baterií, nemůžeme si na ně ani v nejmenším stěžovat. Pořídit je pro tyto linky, které každý den převezou stovky návštěvníků BB Centra, bylo rozhodně správným krokem,“ říká generální ředitel Arriva Daniel Adamka.
Podle Memoranda a Akčního plánu o budoucnosti automobilového průmyslu v České republice je elektromobilita a digitalizace jedním ze základních kamenů rozvoje tuzemského automobilového průmyslu. Memorandum bylo nedávno podepsáno zástupci Vlády ČR a sdružení AutoSAP (za účasti Skupiny ČEZ).
Víte že…
• Aku baterie se 180 lithium-iontovými články mají celkovou kapacitu 172 kWh, což odpovídá průměrné denní spotřebě 25 českých domácností?
• energii pro nabití plné kapacity baterií jednoho elektrobusu dokázala loni Jaderná elektrárna Temelín vyrobit za necelou půl vteřinu?
• po celodenním provozu má elektrobus z trasy Budějovická – BB Centrum (při nabíjení 3× 400 V/32 A) opět 100% plné baterie za 6 hodin?
• samozřejmostí v elektrobusech na Brumlovce je Wi-Fi pokrytí.
Více informací Vám poskytne:
Kristýna Samková, Head of Marketing and PRPASSERINVEST GROUP, a.s. Tel.: (+420) 221 582 111 E- mail: Kristyna.Samkova@Passerinvest.cz
Marcela Štefcová Crest Communications a.s. Tel.: (+420) 222 927 125 E mail: marcela.stefcova@crestcom.cz
Martin Schreier, tiskový mluvčí Skupiny ČEZ pro obnovitelné zdroje ČEZ, a.s. Mobil: (+420) 725 765 848 E - mail: martin.schreier@cez.czwww.cez.cz
Roman Herden ARRIVA Mobil: (+420) 606 940 099E-mail: roman.herden@arriva.cz